Overstappen van spaarbank voor meer rente

 

pexels-rafael-classen

Helaas kregen we niet zo veel rente onze spaarrekening. Reden genoeg om op zoek te gaan naar een goed en eenvoudig alternatief. Ik kan je vertellen er is zoveel om je in te verdiepen, beleggen, deposito sparen, sparen bij een bank buiten NL maar nee.. ik hou het graag eenvoudig voor nu. 

Na wat speurwerk kwam ik al snel uit bij Bunq, deze Nederlandse bank biedt 2,46 procent rente op de spaarrekening. Dat is 1,46 procent meer dan mijn huidige rente! 

Natuurlijk heb ik de kleine lettertjes gelezen en kwam ik er al snel achter dat je "maar" twee keer per maand een bedrag kunt opnemen. Maar omdat we ons spaargeld sparen om er (voorlopig) niet aan te komen is dat natuurlijk helemaal geen probleem. Het openen van een rekening was redelijk eenvoudig en duurde niet lang. 

Vorige maand was het zover en stortte ik ons spaargeld naar Bunq. Een week later was het "payday" op vrijdag en ontvingen wij € 11,35 aan rente! Dat werkt voor mij super motiverend om wekelijks de rente uitgekeerd te krijgen. Het rente-op-rente-effect gaat zo natuurlijk veel sneller!

Als wij € 24000 sparen tegen 1 procent rente dan ontvangen wij € 240 aan rente per jaar. 

Tegen 2,46 procent rente ontvangen wij € 590,40 per jaar en dan heb ik de samengestelde rente nog niet mee gerekend. Want de € 11,35 die wij per week ontvangen maakt het startbedrag ook weer hoger. 

Via deze tool kun je ook de samengestelde rente (rente-op-rente) uitrekenen. 

Uiteraard krijg ik geen commissie of iets dergelijks van deze bank. Ik hoef ook geen commissie om enthousiast over iets te zijn. Besparen en sparen maakt mij enthousiast en dat gaat een stuk sneller met deze hogere rente. 





Reacties